Rohlig

Kto traci na szczytach i kto skorzysta na projekcie Szczyty kosztują?

przez admin

Może się wydawać że szczyty przewozowe to problem branżowy. Tymczasem negatywne efekty zjawiska mają szerokie odbicie zarówno  ekonomiczne – dla wszystkich uczestników łańcuchów dostaw, jak i społeczne – dla osób znajdujących zatrudnienie w transporcie i logistyce lub prowadzących własną działalność gospodarczą. Kto należy do beneficjentów ograniczania szczytów przewozowych?

 

  • Klienci branży TSL (transport spedycja logistyka):
    • Firmy – duzi producenci towarów wysoko wolumenowych*, którzy obniżą koszty logistyczne o co najmniej 10% i zwiększą swoje marże
    • Pozostałe firmy – klienci branży TSL, które aktualnie cierpią z powodu podwyższonych kosztów zakupu powierzchni ładunkowej w okresie szczytów
    • Dyrektorzy i działy logistyki, które podwyższą efektywność swojej pracy i motywację pracowników
    • Dyrektorzy i działy sprzedaży, którzy poprawią relacje z odbiorcami

 

  • Dostawcy usług logistycznych, w tym operatorzy logistyczni i usługodawcy transportowi, którzy podwyższą jakość swoich usług i zwiększą swoją stabilność finansową

 

  • Zatrudnieni w branży TSL

W 2013 roku według danych z GUS oficjalnie w sektorze transportu w Polsce było zatrudnionych na podstawie stosunku pracy ok. 500 000 osób, z czego około 300 000 osób w sektorze prywatnym. Nieoficjalnie ta liczba może wynosić nawet ok. 2 000 000 osób, a powstawanie szarej strefy to między innymi efekt szczytów przewozowych.

 

  • Sieci handlowe, które obniżą koszty logistyczne i poprawią swoją efektywność, a co za tym idzie marże

 

  • Studenci kierunków związanych z transportem i logistyką, którzy poznają zjawisko szczytów przewozowych i wejdą na rynek pracy bogatsi o wiedzę praktyczną

 

*Producenci, którzy obracają dużą liczbą produkowanych towarów, zwykle najwięksi dostawcy do marketów i sklepów wielkopowierzchniowych, głównie z branży spożywczej, chemii gospodarczej, AGD, elektronicznej, budowlanej.

Wróć

Dodaj komentarz